Wat heeft precies een filter voor functie in een drinkfontein voor katten?

Ik heb een Catmate, hier zit een filter in welke je om de 3 weken zou moeten verwisselen. Vraag me af hoeveel nut zo'n filter nou heeft. En of het is om de fabrikant te spekken. ;-)

Toegevoegd na 1 uur:
Als het filter er voor is om haren e.d. eruit te filteren, waarom zou je dan elke paar weken een nieuw filter moeten kopen? Het oude filter blijft toch ook gewoon filteren, of heeft deze nog meer functies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (2)

Het water in die drinkfonteitjes wordt gecirculeerd en natuurlijk komt er ook vuil, stof en viezigheid in het water. Als dat niet langs een filter zou gaan, loopt de motor vast. Vandaar de filter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De filters zijn er natuurlijk om het vuil uit het water te filteren, vooral veel haren.

We hebben 2 CatIt drinkfonteinen(drinkbol) gehad, waar de filter wel nodig was. Anders stond de drinkbol niet stevig. (deze liepen nooit echt steady, en veel lawaai als de bol minder water bevatte)

Maar nu hebben we 2 fonteinen van Petmate. Deze gebruiken we eigenlijk al meer dan een jaar zonder filter.

Natuurlijk wel regelmatig schoonmaken. BTW ook het motortje kan redelijk uitelkaar.

Wij hebben toch een behoorlijk aantal katten die er gebruik van maken.

Dus ik ben van mening, dat de filters behoorlijk aan de prijs zijn, en je eigenlijk zonder kunt.