Wordt er nog een cursus steno gegeven?

Ik vraag mij af of deze cursus nog gegeven wordt. Als ik op internet zoek, lijkt het van wel, maar als ik doorklik word ik verwezen naar de cursus Notuleren.

een maand geleden
1.7K
ronron1212
een maand geleden
ja ps://thuisstudievergelijk.nl/cursus-stenografie/
Inekez1
een maand geleden
@ronron, in de vraag staat: "Als ik op internet zoek, lijkt het van wel, maar als ik doorklik word ik verwezen naar de cursus Notuleren." En dat is dus precies wat er gebeurt bij de link die jij geeft. Dus Ja, het lijkt of die cursus er is, maar de vraag blijft dus of die cursus er nog wel echt is, of dat die is vervangen door de cursus Notuleren. Steno werd veel gebruikt door notulisten, maar bij de huidige cursus Notuleren leer je van alles om goed en snel te kunnen notuleren, maar daar leer je geen Stenografie.
ronron1212
een maand geleden
@Inekez1 Die cursus is er nog echt en wordt ook nog gegeven er zijn veel soorten steno en worden dus ook gebruikt Dus ik weet niet wat jij lees maar goed.
Inekez1
een maand geleden
Geef dan even een link naar de daadwerkelijk cursus. De link die je nu hebt geplaatst geeft 2 doorverwijzingen en in beide gevallen kom je dan uit op een cursus notuleren en niet op de cursus stenografie. Dus als de cursus nog daadwerkelijk bestaat: geef even een directe link waar Joro wat aan heeft.
Amadea
een maand geleden
Er zijn in de openbare bibliotheek nog wel boeken over te leen. Maar ik denk dat deze vaardigheid is komen te vervallen nu er steeds meer op een digitaal toetsenbord wordt genotuleerd. Typen gaat veel sneller dan met de hand schrijven, dus dat hoeft niet meer te worden verkort.
LeonardN
een maand geleden
@Amadea Stenografie staat op zich los van digitaal mechanisch/analoog , schrijven of typen. Vandaag de dag zijn er digitale stenografietoetsenborden. Daarvoor waren er mechanische stenografietoetsenborden. https://nl.wikipedia.org/wiki/Stenoschrijfmachine
https://www.youtube.com/watch?v=ylLJDD0Vvjw Als er al iets wat stenografie zal vervangen is het audio opnemen en laten omzetten in tekst door software.
joro
4 weken geleden
Bedankt voor de antwoorden allemaal. @LeonardN mooie links. Ik wist niet van het bestaan af. Ik denk inderdaad dat Inekez1 gelijk heeft en dat een cursus handmatige Steno niet meer gegeven wordt.

Geef als eerste antwoord